Case study: Renholdsselskap
Hvilke muligheter skjuler seg i sosiale medier?
Renholdsbransjen er ofte sett på som en tradisjonell bransje med minimalt av innovasjon, men for Hjem+ var det viktig å opprettholde et fokus på nettopp dette, samtidig som de holder en grønn profil.
Hjem+ er et av veldig få renholdsbyrå som er klimapositive. Noe som er viktig å formidle i disse klimafokuserte dager. Å komme hjem til menneskers private atmosfære for å utføre ulike former for renhold er ofte en tillitserklæring.
- Vi kommer veldig tett på og det er viktig for å oss å utrykke profesjonalitet og engasjement i alle våre oppgaver, sier fornøydhetssjef Jan Berg-Styhm.
-Ved å engasjere en ekstern rådgiver fikk vi satt fokus på hvordan vi best kan nå frem til potensielt nye kunder i sosiale medier med budskapet vårt. Selv om vi har hatt kampanjer på nettet tidligere var det først ved en gjennomgang at vi så mulighetene som ligger i organisk vekst, kontra betalt annonsering.
Holt & Honningsvåg har både kompetanse internt og benytter seg av samarbeidspartnere på dette området. Navigering i SoMe jungelen kan være utmattende og ta energien fra de beste av oss. Med noen smarte grep og velutprøvde metoder kan man oppleve en vekst av tilhengere og følgere på de ulike sosiale kanalene. Digital markedsføring og merkevarebygging trenger ikke være kostbart eller tidkrevende. Men å sette av tid til å vurdere de ulike alternativene kan være en utfordring og i verste fall gå på bekostning av daglige gjøremål. Det kan man unngå ved å engasjere en rådgiver.