Holt & Honningsvåg
-et rådgivende konsulentselskap
Ved å midlertidig bli en del av bedriftens organisasjon vil konsulenten fra H&H lære selskapet godt å kjenne. Ved å komme utenfra vil konsulenten ikke være preget av nåværende arbeidsmetodikk eller miljø. Og fra innsiden av bedriften kunne se muligheter og forbedringsområder. Målet vil alltid være å gjøre bedriften ennå litt bedre. En helhetlig tanke og en helhetlig gjennomgang av leverandører, løsninger og prosesser fører som regel til en forbedring, kostnadskutt og utvikling.
Strategisk rådgiving.
En god og gjennomtenkt strategi sørger for at både ledelsen og organisasjonen som helhet har et tydelig bilde på hvilke aktiviteter det må fokuseres på. En sentral nødvendighet for bedrifter som vil utvikle seg og ta markedsandeler. Ved å engasjere en ekstern rådgiver vil man få et nytt syn på problemstillinger og tilgang på et nytt nettverk av smarte hoder som vil hjelpe.
Hvordan skape vekst og utvikling?
Forretningsutvikling dreier seg om å identifisere, vurdere og utvikle nye, eller forbedre nåværende muligheter. I en hektisk hverdag er det lett å glemme innovasjon. Fokuset blir ofte på å komme seg gjennom uka. Alle er opptatt av sitt, sjelden har man overskudd til å tenke nytt og se på nye muligheter. Ved å la en utenforstående rådgiver få innsikt i hverdagen og driften av selskapet vil man ofte oppleve at det finnes ande måter å gjøre det på. Det er potensiale for vekst og effektivisering. Engasjer en rådgiver i dag og få hjelp til vekst og utvikling.
Hvor ofte ser du på din egen virksomhet utenfra?
Mange bedrifter havner på et nivå som er komfortabelt. Hjulene går rundt og resultatene er tilfredsstillende. De ansatte trives og ledelsen er fornøyd. Tilsynelatende.
I den mye omtalte hverdagen er det lett å glemme å utfordre seg selv. Tenke litt annerledes. Sette fokus på innovasjon og utvikling. Se på nye tjenester, nye markeder og nye muligheter for bedriften. For et nytt og annerledes syn på bedriftens organisasjon og arbeidsmetodikk er det lurt å få en uavhengig rådgiver inn på teppet. Åpne opp for kreative innspill og utfordre eksisterende arbeidsmetodikk.
Digitalisering og utvikling
En etablert og veldrevet bedrift i dagens marked må kontinuerlig ha fokus på å følge med i tiden og henge med på digitaliseringen. Både ansatte og ledelse må bidra og være med på å skape nye arbeidsformer, noe som krever kompetanse og markedsoversikt i jungelen av muligheter. Hvilke muligheter finnes der ute? Hva vil være det beste for bedriften? Er det avhengig av arbeidsmetodikk? Eller geografisk sammensetning av avdelingene? En rådgiver med kompetanse på teknologi og oversikt over leverandører vil kunne bistå med å navigere i tech-jungelen.
Digital markedsføring | Merkevarebygging
Digitale kanaler og sosiale medier er dagens «runer» Det er her budskap ytres og fortæres. Enhver bedrift bør ha en strategi på sin egen synlighet og tilstedeværelse disse kanalene. Det er her man når massene. Og budskapet bør være gjennomtenkt og gjennomført. En ekstern rådgiver vil kunne bidra med utvikling av markedsplaner, etablere en strategi for innholdsproduksjon og planlegge distribusjon av budskap.
Rekruttering & Onboarding
En bedrift i utvikling bør kontinuerlig jobbe for å tiltrekke seg nye talenter. Et arbeidsmarked under press fører til kamp om de beste kandidatene. Hvorfor skal den beste kandidaten velge din bedrift? Hva kan en bedrift gjøre for å skille seg ut og tiltrekke seg de klokeste hodene? Merkevarebygging og rekruttering henger sammen. En rådgiver vil kunne gi bedriften en merkunnskap om hvordan selskapets verdier kan brukes i både merkevarebygging og i rekrutteringsarbeidet. Det holder ikke lengre å tilby «konkurransedyktige» vilkår og firmahytte i Hemsedal. Vår rådgiver vet hva som skal til.